BUTGENBACH 23 september 2018

Het is 08:30 uur, laatste lading in Beyne-Heusay. De bus zit al vol vrolijke roteus. Tijd is echter niet van het spel. Regen en windstoten worden aangekondigd voor de middag. Maar de goede humor van onze wandelaars is onveranderlijk, dus het is met vreugde dat we deze dag beginnen. De reis is van korte duur. Om 9.50 uur komen we al aan bij Wanderclub Bütgenbach. Sommigen haasten zich om op 4-6-12 of 21 km te vertrekken voordat de wind ze wegneemt. Anderen blijven liever warm. Ondanks de regen zijn de landschappen prachtig. De herfst geeft ons al een glimp van zijn prachtige kleuren. Na een goede maaltijd gaan we richting Montjoie.

Helaas verkorten we vanwege het sombere weer het bezoek aan deze prachtige site. Maar sommigen konden de prachtige kristalglasfabriek bezoeken, eten op deze typische plek met heerlijke taarten: Apfelstrudel, Zwarte Woud, Printen en vele anderen.

Sommige dappere mannen gewapend met hun paraplu's bezochten de stad met zijn prachtige vakwerkhuizen en leien daken, voordat ze souvenirs wegnamen.

Dus om 16.30 uur stappen we, om deze aangename reis te beëindigen, moe, maar nog steeds even gelukkig en met een volle maag terug op de bus.

Danielle Niessen